Sierkussens van reststoffen

Fleur je werk-, speel of relaxruimte op met de Pumla-kussens. Gemaakt met verschillende kleurencombinaties aan elke kant - zodat je elke keer het kussen kunt draaien om een ander kleurenpalet te zien!

Over Sierkussens van reststoffen

Bij Ashanti Design begint het upcyclings-proces! Ashanti Design koopt off-cuts van kledingfabrieken op. Deze stoffen worden gesorteerd op kleur, geknipt tot bruikbare stukken en opgerold tot grote bollen katoen. De bollen katoen worden naar wevers op het Zuid-Afrikaanse platteland gebracht, waar ze op grote weefgetouwen tot kwaliteits-textiel worden geweven. Deze weefgetouwen staan bij mensen in huis, zoals wij dat vroeger ook in Nederland kenden. Mede door de moderne en eigentijdse textielverwerking stijl van Ashanti Design, blijft dit traditionele vakmanschap behouden voor toekomstige generaties. De Pumla kussens zijn verkrijgbaar in vijf verschillende maten en vier kleurstellingen. De kussens worden gevuld met een hoogwaardige vulling van gerecycled PET.

Over Nic&Mic

Nic&Mic vertegenwoordigd merken met een positieve impact op milieu & mens. Alle handgemaakte producten zijn uniek, van hoge kwaliteit en altijd gemaakt van ogenschijnlijk waardeloze materialen. Continu├»teit van gedegen werkgelegenheid voor de makers in ontwikkelingslanden is ons streven. Nic&Mic en Ocean Sole maken van 's werelds meest gedragen schoeisel, de teenslipper, unieke kunstwerken van klein tot ... lees meer  levensgroot. Hiermee houden ze Keniaanse stranden schoon en bieden ze werkgelegenheid aan meer dan 90 keniaanse gezinnen. Met Ashanti Design upcycelen ze reststoffen van de kledingindustrie tot 's werelds eerste 100% circulaire zitzak. Hand gemaakt in Zuid Afrika, vol van kleur en extreem comfortabel. lees minder


Nic&Mic werkte eerder samen met de volgende organisatie(s)

  • PwC
  • accenture
  • Wereld Natuur Fonds
  • Finitouch
  • Reym

Logo van Nic&Mic

Nic&Mic

Hemelrijk 2
5281PS Boxtel

www.nicmic.nl

Nic&Mic biedt ook


De organisatie in het kort

  1. Arbeidsparticipatie, Armoedebestrijding, Milieu
  2. Landelijk
  3. FTE: 2
  4. Opgericht in 2014
  5. Meet impact: Nee
  6. SDG 1: Geen armoede, SDG 2: Geen honger, SDG 5: Gendergelijkheid, SDG 8: Goede banen en economische groei, SDG 10: Verminderde ongelijkheid, SDG 12: Verantwoorde consumptie, SDG 14: Beschermen van leven onder water
  7. Retail (incl. relatiegeschenken)