Social label, de sociaal duurzame designcollectie

Als mensen iets moois maken, dat kunnen tonen, zorgt dat voor arbeidstrots, eigen waarde en een extra stimulans om terug te komen in de maatschappij. De designcollectie van Social label is een voorbeeld in Nederland waarin topdesign, vakmanschap en sociale missie samenkomen.

Over Social label, de sociaal duurzame designcollectie

Via de producten die ism werkplaatsen en topontwerpers worden gemaakt, bouwt Social label een inclusieve wereld waar mensen echt betrokken zijn. Via de aankoop van Social label producten draag je hieraan bij. Ook kun je in het Social label Lab I Werkwarenhuis (genomineerd Dutch Design Awards 2019 voor aantrekkelijke werk/leefomgeving) terecht voor lezingen, rondleidingen of het huren van inspirerende ruimtes.

Over Social label

Social label is een internationaal label voor design met betekenis, ontwerpen ten dienste van kwetsbare mensen ism werkplaatsen in Nederland en gerenommeerde ontwerpers. We ontwerpen arbeid op maat op basis van ritme en skills. Social label laat zien dat iedereen mooi werk kan maken en trots kan zijn op wat hij wel kan. Dat zorgt voor identiteit, trots, waardering en zichtbaarheid juist bij kwetsbare groepen. ... lees meer  www.sociallabel.nl Naast online is de designcollectie van sociaal duurzame producten te zien in het Social label Lab onderdeel Werkwarenhuis in 's-Hertogenbosch waar bedrijven en overheden ook terecht kunnen voor rondleidingen en sessies rond inclusieve economie. www.werkwarenhuis.nl lees minder


Social label werkte eerder samen met de volgende organisatie(s)

  • Rabobank
  • Rijksoverheid
  • Zorgbreed
  • StichtingDOEN/Bankgiroloterij
  • politie 's-hertogenbosch

Logo van Social label

Social label

Tramkade 24
5211VB 's-Hertogenbosch

www.sociallabel.nl

De organisatie in het kort

  1. Arbeidsparticipatie, Armoedebestrijding, Sociale cohesie
  2. Landelijk
  3. FTE: 3
  4. Opgericht in 2014
  5. Meet impact: Ja
  6. SDG 3: Goede gezondheid, SDG 4: Kwaliteitsonderwijs, SDG 10: Verminderde ongelijkheid, SDG 12: Verantwoorde consumptie, SDG 17: Partnerschap om doelstellingen te bereiken
  7. Overig