Partnerprofiel Compass Group Nederland

"Wij pakken onze verantwoordelijkheid in het bijdragen aan een betere wereld door de dialoog aan te gaan met klanten en prospects en de inzet van onze wereldwijde expertise op het gebied van hospitality."

Compass Group ontzorgt en verbindt. Door goed te zorgen voor werknemers, bewoners en gasten van haar opdrachtgevers. Dat doet ze met Eurest, de foodservices. Waaruit de liefde spreekt voor eerlijk, gezond en duurzaam eten waarvan mensen genieten in een inspirerende omgeving. En met Eurest Services, een verscheidenheid aan verschillende ondersteunende diensten, van beveiliging en hospitality tot gebouwonderhoud en schoonmaak. Door te kiezen voor Eurest en Eurest Services kunnen opdrachtgevers zich focussen op hun kernactiviteiten en voelen mensen zich gezien en gewaardeerd. Doordat Compass Group wereldwijd opereert en mensen, middelen en kennis voortdurend uitwisselt, zijn ze elke dag opnieuw in staat zichzelf te verbeteren. Zo kunnen opdrachtgevers zich concentreren op waar zij goed in zijn. En zorgt Compass Group voor de rest.

MVO beleid van Compass Group Nederland

Als ’s werelds grootste food & services bedrijf kunnen we een positieve impact maken op mensen en onze planeet. Onze visie is gebaseerd op drie prioriteiten: Gezondheid & Welzijn, Milieu Game Changers en Beter voor de Wereld. Gezondheid en Welzijn richt zich op het verbeteren van voeding, en op

het stimuleren van een gezonde levensstijl. Om een positieve impact te maken op het milieu richten we ons op sleutelgebieden waar we een waardevol verschil kunnen maken, bijvoorbeeld het tegengaan van voedselverspilling, verminderen van (plastic) afval en het aanbieden van innovatieve plant-based producten. Tenslotte verrijken wij lokale gemeenschappen door het garanderen van eerlijke werkomstandigheden, stimuleren van lokale inkoop en het inzetten van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Door onze producten en diensten op een verantwoorde manier in te kopen, leveren we een bijdrage aan het welzijn van de mensen op onze planeet.

Inkoopbeleid van Compass Group Nederland

De taak van Inkoop is om invulling te geven aan onze missie met lekkere, gezonde en verantwoorde producten die naadloos aansluiten bij de wensen van onze gasten, klanten en bedrijfsdoelstellingen. Gast en klanttevredenheid daar gaat het ons om. Dit realiseren we met een professioneel inkoopteam voor de juiste leveranciers- en productkeuze en een culinair team voor de vertaling van producten in verrassende, gezonde en lekkere menu’s. Belangrijk voor al onze inkoopactiviteiten is weten wat de markt beweegt om zo actueel en innovatief te zijn en te blijven. Verder is bij alles wat we inkopen de overdenking van belang hoe kan het duurzaam en verantwoord, want dat is wat gasten van ons verwachten, klanten van ons eisen en de maatschappij waarin we leven nodig heeft.

Voorbeelden van sociale ondernemingen waar Compass Group Nederland inkoopt:

  • Robidus
  • Renewi Nederland BV
  • Gemeente Breda
  • Maas
  • Konijnenberg bos en Groen BV
  • Sap Ned BV
  • Change2move/Haagse Zwam
  • Sight landscaping BV
  • T&G Terrein en Groenvoorziening BV
  • Donker Design
  • Coffe Fresh Westhoff BV
  • Arhrend Nederland BV
  • Strijbosch BV
  • Ter Hoeven&Partners bv
  • Breedweer Facilitaire diensten
  • Yechnische Unie BV
  • Van Tol hoveniers en terreininrichtersBV
  • AM Match
  • Stroomopwaarts MVS
  • Willis BV
  • Signature Foods nederland BV
  • De Verspillingsfabriek